

Iluzioni magjik i mërgimit kthehet në një mundësi reale ku mërgimtari mendon se do ta bëjë më të bukur jetën e tij. Mirëpo ky mbetet vetëm një hamendësim me dashurinë e vendlindjes. Le të ndjekim vargjet e poezisë: “Më ndërrohet nata me ditën”
Buza më dridhet, zemra shumë më djeg/ Kur e shqiptoj këtë fjalën “kurbet”/ Jam lodhur e aq shumë jam mërzitur/ Sa më ndërrohet nata me ditën/.
Dhembja e malli e ndjek ditën dhe natën mërgimtarin atje larg. Ndaj ai e krahason terrin në mërgim vetëm me dritën e vendlindjes. Pasqyrimi bardhë e zi është diku një kufi ose kufiri i atdheut. Sigurisht e ndjek pas hija e tokës së tij.
A është ky një trill i vetë mërgimtarve apo një realitet i tejdukshëm? Ikja në një vend tjetër e shenjon mërgimin si një orientim simbolik, në vijë paralele me pasurinë, ndërkohë që poetët kanë metoda të tjera për të matur realitetin, shkrimin letrar poetik.
Kujtimi i tokës së të parëve, i varreve të paraardhësve, mbetet një refleks orientimi për të mos e harruar kurrë atdheun mëmë. Vargjet rrjedhin gjithashtu si krojet e vendlindjes. Ja një emocion tjetër poetik: “Mos harro”- Gjuhën tënde mos e harro, kudo që je/ Se më të ëmbël se ajo, ti nuk ke/ Vetëm ajo të jep nder e vlerë/ Në parajsë qofsh apo në skëterrë/.
Ndoshta kurbeti është edhe një sfidë e lirisë ose përndryshe ideja e sotme e globalizmit! Ndoshta! Por vëmendja e përditshmërisë e çon poetin në këtë libër me poezi midis të tjerash edhe në mendimin e vërtetë, si një dëshmi tjetër mjaft e veçantë e trashëgimisë shpirtërore të shqiptarëve. E bukur për poetin mbetet kthimi në atdheun e tij, ku frymon, vendlindja, toka, fjala shqip, bilbili, dheu, kujtesa, jeta.
Lexojmë poezinë tjetër: “Të kërkoj” - Të kërkoj/ Në djepin e ëndrrave të mia/ Në ninullat e nënës/ Në këngën e lashtë të gjyshit/ Në zemrën e kësaj toke të shtrenjtë/. Ngjyrimi artistik i vargjeve sjell lirshëm emocione e tërheqje për lexuesin e thjeshtë.
Gjuha letrare e poetit buron e kthjellët duke rrugëtuar në një vepër poetike e cila ruan formën e komunikimit me fjalën që po ashtu e vesh me jetë vargun. E bukura pasqyrohet edhe në përmbajtje. Poeti shprehet modest duke hedhur vargjet poetike si një domethënie e jetës shqiptare, pikërisht atje larg ku buron dashuria e mërgimtarit për jetën, në vendlindjen e tij. Motivi i mërgimit me një dinamikë malli e dhembje mund të reflektojë edhe në kohën e sotme, në poezitë që i dedikohen një pjese të shoqërisë, ku ngjyrat e jetës duhet t’i shohin, aty, në lindjen e diellit të mëmëdheut të tyre. Thelbi i poezive përmban, thelbin e identitetit dhe stil të rrjedhshëm, i cili i kujton autorit se këto dëshmi të gjalla mbajnë në vetëvete edhe plagën e kohës tek shpirtrat e njerëzve. Ai beson se vetë jeta i pranon fenomenet e civilizimit dhe vetëdijësimit, brengosjes apo kulturës! E bukura shpirtërore që poeti e quan vendlindje ose dhembje, mbajnë në vetëvete edhe shpresën, pra jeta ka forcë ndriçuese edhe në lotin e pikëllimit. Dashuria ka lindur jetën dhe fjala poetike është një zë që i dhuron buzëqeshje. Le të lexojmë edhe poezinë: “Lart në qiej”- Të bie e të përplasem i gjithi pas teje/ Si një kandër që bie për tokë/ E të mos ndiej dhimbje/ Por veç mall, mall, edhe prush, edhe lotë/.
Arti i bukurisë së vargjeve ka ekzistuar dhe do të ekzistojë tek njeriu. Pikërisht këtu poeti i ka mbetur besnik poezisë së mërgimit, duke menduar se afirmimi poetik i tyre i këndon shpirtit të mërgimtarit.
Violeta ALLMUÇA
POETE
POETE
0 comments:
Post a Comment