Në këto 10 vjet të gjithë kemi
parë përherë tek ky poet një dashuri të jashtëzakonshme për fjalën shqipe për
atë fjalë që është bërë si jetë e dytë, të cilën ai e ka jetuar me veprat e
tij. Sa shpejt kaluan këto vite krijimtarie për poetin Ajet Shala, për
lexuesit e tij të shumtë në Kosovë, në Shqipëri e në mbarë trojet etnike!
Një jetë që nuk ka pasur vetëm lule, kujtime që duhen të derdhen në fjalë
vargjesh, sfidash të fituara, në dritë ylberore, humanizëm të pashoq që rrallë
mund te gjesh te mërgimtarët e shumtë të të gjithë trojeve etnike. Përherë kam
parë atë ambicie të madhe për Fjalën e
mençur tek ai, pa të cilën të paktën një poet, pa folur një njeri tjetër
publik si një avokat, një politikan, një klerik i çdo feje qoftë një
mësues, nuk mund ta kryejë detyrën pa e pasur atë brenda
vetes, brenda qenies, brenda frymës, brenda asaj që në letërsi të gjithë e
quajnë ORIGJINALITET.
Përtej kësaj të vërtete, që tek
Ajeti është po kaq e madhe sa tek poetët që dinë se ku të shkruajnë, dine se
për kë të shkruajnë, kam pyetur vetën, mbase në heshtje edhe vetë atë, Ajetin:
“A mos kam bërë ndonjë herë (Më fal, o Zot!) në mëkatin e një përsëritjeje të
panevojshme në gjykimin për poezinë e tij, për vargun e tij, pse jo edhe
për tërë atë punë voluminoze, që pati jehonë të jashtëzakonshme në mbarë trojet
etnike të dy antologjive me përmasa të mëdha për dy dëshmorët e
Kosovës
Koha do ma gjykojë këtë
“mëkat”, por nuk kam rënë në këtë grackë ku bien shpesh ata që jo
saktë duan të thonë atë që ndiejnë. Sa herë që kam prekur magjinë e
poezive të tij, jam prekur emocionalisht dhe kështu ka kaluar për mua testi i
parë i një poezie që është i njëjtë në të gjithë kohërat e në të gjithë vendet.
Jo, ai nuk ka vetëm filozofi në poezinë e tij, por ka dhe emocion, ka gjetje,
ka detaje që të befasojnë. Në të dhjetë librat e tij, herë si lexues e herë si
kritik letrar, pa folur edhe si bashkudhëtar në rrugën e bukur dhe
sfidante të krijimtarisë, kam parë tek poezia e tij një poezi që piqej e
piqet vazhdimisht pa prekur kurrë anticilësinë e saj artistike. Për fat të keq,
poezia jonë sot, qoftë në Kosovë e qoftë në Shqipëri, është viktimë e një
poezie monotone, e një poezie që jo gjithmonë ka ndjesi poeti, ka përkëdhelje
të pakta fjalësh ka dritën e shpirtit që shoh herë si ylber, herë si
dritë, herë si rrëke drite te zemrat e lexuesve përherë tek poezia e Ajet
Shalës kam parë risi. Dikur në vëllimet e para poetike kishte shumë jehonë
betejash, kishte shumë heronj që ishin mbledhur në ODËN E VARGUT TË TIJ, si të
ishin miq të një ideali kaq të madh sa vetë liria. Në poezinë e tij sheh
të tjerë horizonte që njeriu qoftë edhe ai që nuk ka lexuar asnjë poezi kërkon
që t’i prekë. I ngjan një qielli që ka shumë shtëllunga resh dhe ti e sheh atë
lart, lart nga një dritarez e vogël avioni krahëçeliktë. Dhe në atë çast, nuk
je thjesht lexues, por dhe një poet, një kreshnik qiejsh. Ajet Shala është një
punëtor i madh i shkronjës shqipe. Është në lavërtar i papërtuar që nuk do të
skuqet asnjëherë për mëkatin e një vargu pa ritëm, të një vargu pa frymë
shqiptarie. Është poeti që, pak nga pak, edhe në një vend të huaj nuk e
braktisi fjalën e bukur shqipe. Dhe më thoni o miqtë e mi, më thoni, lexues të
këtij libri të ri: ”A nuk është bukur a nuk është një heroizëm i dukshëm që të
mbash të gjallë edhe atje larg fjalën e bukur shqipe? Ai e kupton se ka
ikur larg koha e krismave dhe ka ardhur shumë më tepër se më parë, koha e LIGJËRIMIT SHQIP. Ai është nga ata
poetë që si lavërtar i mirë nuk do të mbetet fytyrëskuquri, por është si një
bujk që e di se si duhet të mbillet fara e mençurisë vargrore dhe kohën më të
mirë se kur duhet ta hedhësh në fletë atë. Po të shohësh me vëmendje
tematikën e vëllimit që po ua paraqesim lexuesve, ajo është më se e
larmishme. Ajo është e gjerë, ashtu si dhe bota poetike e tij. Poeti Ajet Shala
jeton dhe frymon me shpirtin e kombit kudo ku ai ka qelizat e tij të jetës. Një
nga risitë e poezisë së tij është Poezia
e portretit. Në të gjen mjaft figura të rëndësishme të kulturës, të
historisë, të miqve të tij që në secilin varg të tyre bëhen edh më
jetësorë. Kam parasysh në këtë grupim poezish tërë universin e vërtetë
për një çast poezinë që ai ia ka kushtuar patriotëve studiuesve dhe
luftëtarëve për lirinë e Kosovës. Do të dallonim mes tyre Mevlude
Saraçin. Në këtë hulli poezia te ai ka gjetur mjaft mirë detajin poetik
atë që e bën të veçantë një personazh historik nga tjetri. Dhe poezi të tilla
jo vetëm të japin një informacion, por edhe të shpalosin para teje,
modele njerëzorë që ti, unë dhe të gjithë na duhet që t’i ndjekim kudo e kurdo.
Ti je gur i rëndë në Kullën e bukur të
vendlindjes
Je Porta ku hyn vetëm begatia, ngrohtësia e mirësia.
Të falem, o fisnike, o fitimtare e pagabuar e çdo sfide
Tek ti merr dritë engjëllore e ardhmja, shqiptaria.
Je Porta ku hyn vetëm begatia, ngrohtësia e mirësia.
Të falem, o fisnike, o fitimtare e pagabuar e çdo sfide
Tek ti merr dritë engjëllore e ardhmja, shqiptaria.
Ajeti e sheh natyrën e Kosovës
me shumë dashuri. Kudo ai ka një lumë Kosove brenda vetes, një mal, një betejë,
një livadh, një kullë, një lahutë, një çifteli, një bunar. E thotë këtë bukur
mirë edhe në poezinë “Mbrëmje në Lumbardh” ku të bën që të jesh edhe ti si
lexues, pjesë e këtij karvani kohërash njerëzisht, vendesh
Lumëbardhi gjarpëronte e gërryente
shkëmbinj
Valët e trishta iknin në zbritje, gurët rrotullonin
Xixëllonjat me dritë më përcillnin pa mbarim
Në fushën e mbrëmjes hapat e mi dëgjonin.
Valët e trishta iknin në zbritje, gurët rrotullonin
Xixëllonjat me dritë më përcillnin pa mbarim
Në fushën e mbrëmjes hapat e mi dëgjonin.
Poezia e tij
është shumë herë një DIALOG. Një dialog i prekshëm, emocionues me token, me
dëshmorët, pse jo edhe me ata pseudopatriotë që duan të shkelin mbi të
vërtetat e Kosovës dhe të një historie që ka folur me gjak me krisma, me
sakrifica. Tek poezia “ Një plis dhe” ai është kaq i drejtpërdrejtë.
Atdhe, merrma lotin kristalor si litar shiu
Toka të më ndiejë dhimbjet gjer në palcë.
Ti je ëndrra që nuk ma than asnjë erë veriu
Ti je plisi që më del në ëndërr ditë e natë.
Toka të më ndiejë dhimbjet gjer në palcë.
Ti je ëndrra që nuk ma than asnjë erë veriu
Ti je plisi që më del në ëndërr ditë e natë.
Diku pas thërrimes së dheut të tokës së tij, ai kërkon që
kudo të jetë pjesë e saj. Sërish me dialog, me një dialog që shpesh të bën edhe
të bashkuar me fatet e atdheut.
Toka ime, merrma lotin kristalor të tharë
O dhimbje e thellë e futur deri në palcë
Ti je ëndrra më e ëmbël që dikur kam parë
Të lutem, një plis dhe sillma si dhuratë.
O dhimbje e thellë e futur deri në palcë
Ti je ëndrra më e ëmbël që dikur kam parë
Të lutem, një plis dhe sillma si dhuratë.
Poezia e tij është bërë më therëse kur kërkon që të
trajtojë ato fenomene sociale që ka kombi ynë.
Thellë në damar jemi shqiptarë
Zagarët le të lehin në fushë e në mal
Dielli, hana sa të ndrijnë në pafundësi
Do ketë vetëm një komb, një Shqipëri.
Zagarët le të lehin në fushë e në mal
Dielli, hana sa të ndrijnë në pafundësi
Do ketë vetëm një komb, një Shqipëri.
Përherë e ka trajtuar temën çame në vëllimet e mëparshme, por në
këtë vëllim ai është bërë më i ndjeshëm. Është një hambar i vërtetë me figura
letrare që të emocionojnë dhe të detyrojnë që ta rilexosh disa herë këtë poezi
Djepat rënkojnë për një ninullë të
pafajshme
Foshnjat t’i lidhin me pelenat e dhimbjes
Nën gërmadha sofrat presin bukën e dasmave
Rrugët presin karvane krushqish e valle çamërishte.
Foshnjat t’i lidhin me pelenat e dhimbjes
Nën gërmadha sofrat presin bukën e dasmave
Rrugët presin karvane krushqish e valle çamërishte.
Në këtë univers
të vërtetë kombëtar dua që ballaz të falënderoj këtë poet edhe për një poezi përkushtuese
që ai ka vënë në vëllim për mua. Kemi kohë që punojmë së bashku kemi qenë në
mjaft aktivitete së bashku dhe plaga çame na dhemb të dyve njëlloj. E vargje të
tillë përkushtues si ato të bëra për mua vërtet që të rrisin obligimin për
fjalën shqipe.
Tek fjala jote mësova të dua zogjtë e
qiellit
Të dua Çamërinë që e kam plagë të patharë
Eja, miku im, të prekim bashkë rrezet e diellit
Të puthim tokën e gjyshërve në tokën e lashtë.
Të dua Çamërinë që e kam plagë të patharë
Eja, miku im, të prekim bashkë rrezet e diellit
Të puthim tokën e gjyshërve në tokën e lashtë.
Ajet Shala a
prej kohësh një moto poetike. Çdo poet ka një të tillë që bashkon si në një
sofër ta madhe të stërmadhe me vargje, atë fjalë-diell që ndriçon poezinë e tij
Këtë moto do
ta gjeni te një poezi e kohëve të fundit për të bërë atë kurorë që ka dhe do të
ketë në të ardhmen poezia e Ajet Shalës . Është një poezi që sikur bën garë me
diellin Të bësh një garë të tillë, nuk do të thotë se je përherë fitimtar, por
të gjithë duhet të përgëzojmë atë guxim krijues që e ka shoqëruar këtë poet, që
nga libri i parë deri te i fundi. Me besën e madhe dhe të bukur që në këtë Rrap
të moçëm arbëror përherë do të ketë filiz të fortë, të shëndetshëm që do i
japin poezisë së Ajet Shalës jetë më shumë, emocion dhe do të plotësojë edhe më
mirë atë botë të poezisë së Kosovës dhe të emigracionit që po bëhet më e forte,
më profesioniste, më afër botës së emigrantit.
Gjithmonë do kërkoj, qoftë edhe në diell
Pranverave të mia dua t’ua sjell aromën
Qiellit të lirë dua kaltërsinë t’ua kthej
Dua t’ia ndal gjëmën zemrës që në gjoks rënkon.
Pranverave të mia dua t’ua sjell aromën
Qiellit të lirë dua kaltërsinë t’ua kthej
Dua t’ia ndal gjëmën zemrës që në gjoks rënkon.
Si një kurorë për fjalën e
pathënë, për poezinë që ka paraqitur Ajet Shala në këtë vëllim, do ta mbyllja
me një ngjarje të bukur që ndodhi para pak kohësh, në një festë popullore mbarëkombëtare
si ajo e Bytyçit që organizohet në të dielën e fundit të gushtit në
Dajt. Për ta bërë dhe më të bukur më mbresëlënëse, më garuese këtë Festë,
u mendua që të bëhej dhe një konkurs poetik për PLISIN. Një konkurs ku
plisi i bardhe të dilte me tërë atë identitet që ka dhe që ia jep shqiptarit në
çdo vend të botës. Bashkë me shumë poetë, gati 100, nga e gjithë bota
shqiptare, edhe ne u paraqitëm në konkurs. Juria shumë profesioniste me një
kryepoet tropojan si Hamit Aliaj ia dha atij Çmimin e dytë në poezi dhe
mua atë të parin për poemë. Sa u gëzova!.
Tash më duhet që ta uroj për
librin më të ri “Rrapi Arbëror”. Bukur. Një libër që na bën të duam
poezinë, tokën lulet, shqiptarinë. Ky është misioni i poetit.
0 comments:
Post a Comment