“Arsyeja se pse
arti i të shkruarit është mjaft tërheqës dhe i vlersuar,është pikërisht sepse
unë nuk mund të them se si ta bëni. Nëse ekziston një hartë, nuk do të kishte art sepse
arti është veprimi i lundrimit pa një hartë. "
(Seth Godin)
Ndodh që
"dituria e fituar" mund të pengojë procesin krijues. Një etje e
pangopur për të mësuar dhe përmirësuar njohuritë është pikërisht ajo që mendja krijuese
duhet të jetë më e mira dhe më produktivja. Kreativiteti real është një
rishikim gjithnjë në vazhdim. Ai në
fillim vazhdon të përshtatet nga injoranca.
Profesionistët
kreativë nuk mund të punojnë pa njohuri, aftësi dhe përvojë.Kjo është një nga kërkesat themelore për të
lulëzuar në çdo fushë. Por shtrohet pyetja se cila nga rrugët mund të jetë ajo
që mund të ketë sukses? Natyrisht që kartoni i një diplome nuk mund të jetë
kyçi kryesor.Në historinë botrore ka shumë figura të mëdha që kanë lënë gjurmë
me veprën e tyre të shkruar të cilët nuk kishin diploma.Këtu mund të përmendim
Gorkin,Jashar Qemal, Xhek London,Rusoin e shumë e shumë të tjerë. Këta njerëz të mëdhenj na
kanë dhënë një mësim mjaft të vyer se si njeriu gjen mënyrën që mund të befasojë
me punën e tij këmbëngulsëse dhe arrin që të ketë sukses në punën e tij të cilën
e bën me zell,vullnet dhe pasion,dhe që më pas mund të jetë e mahnitshme,por
gjithnjë duhet të jemi të pakënaqur me veprën e mbaruar sepse pasi e mbarojmë
atë na dalin shumë pikëpyetje që duhen rishikuar ose përmisuar.Kjo do të thotë
se duhet të përqafohet ndjeshmëria
krijuese.
Çdo proces
krijues fillon me një shkim të freskët duke hequr çdo supozim.Kjo e lejon
krijimin që të marrë rrugën e vet,dhe njëkohësisht të gjejë fatin e vet.Përfundimisht
duhet të ketë një kombinin paraprak me njohuritë e fituara,ku mendja hapur për të aplikuar eksperimentin për
krijimin e ri që mendohet,duhet të përqëndrohet për të arritur maksimumin.
Kjo është edhe
nyja që duhet të zgjidhim për të arritur në përfundimin që duam,dhe atëherë natyrisht
që do të kemi një rezultat pas një pune këmbngulëse.
Nuk ka me të
vërtetë asnjë recetë për punën krijuese, kam lexuar një shkrimtar i cili thotë se
ditën tjetër që ai ulet në tastierë dhe gjëja e parë që ai thotë për veten e
tij është 'Unë nuk e di."
Jona Lehrer njëherë tha: "Mënyra e vetme
për të qenë krijues me kalimin e kohës,është që të mos merremi shumë me ekspertizën tonë,por duhet të hidhemi në
një fushë tjetër kërkimi,dhe kjo është se ne duhet të eksperimentojmë në mënyrë
të drejtë për drejtë me injorancën.Pra vështrimin duhet ta hedhim tek ato gjëra që
nuk i kuptojmë plotësisht".
(Geoff Talbot)
Me të gjitha
format që mund të parashikojmë duhet të kemi edhe një plan veprimi, por në radhë
të parë duhet të përshtatesh dhe të miratosh ide të reja ndërsa vazhdojmë duke
përparuar hap pas hapi. Idetë mund të vijnë nga kudo,nëse ne jemi mendje hapur dhe
qëndrojmë kureshtarë. Por nëse e përdorim për një perspektivë të vetme, ajo
mund të kufizojë aftësinë për të krijuar diçka vërtet të mahnitshme.
Guri i themelit
fillon qysh me temën që zgjedhim të trajtojmë.Por para se të nisim që të eksplorojmë
tema, ide dhe mënyra të reja të të menduarit, në radhë të parë ne duhet të mësojmë
atë që është më thelbsorja,atë që kemi injoruar. Bërja e lidhjeve ndërmjet
ideve të ndryshme ushqen të menduarit krijues dhe idetë e reja.
Në asnjë mënyrë
nuk duhet që ta ndrydhim veten duke ushtruar presion mbi të,dhe më pas të
përpiqemi që të parashikojmë rezultatin.Të gjithë këto duhet të flaken pas krahëve
qyshse merr penën për të shkruar ose ulesh përballë kompiuterit dhe bëhesh gati
të shtypësh mbi tastierë,që këtu duhet të krijohet një hapësirë për një
surprizë krijuese. Injorancën që shpesh herë e mbajmë për armiken tonë,dhe ne
punojmë vazhdimisht që ta mundim atë me një punë këmbëngulëse për të këputur
zinxhirët e errësirës,në këtë rast nuk
është më armikja jonë.Ne tashmë kemi përveshur krahët dhe kemi filluar që të
eksperimentojmë me të.Jemi ulur dhe shikojmë me vëmendje gjërat që nuk i kemi kuptuar plotësisht,mbajmë
shënime,shfletojmë fjalorë dhe enceklopedi,lexojmë autorët mëdhenj,duke vepruar kështu ne jemi të hapur
për të mësuar dhe përshtatur mënyra të reja për ta bërë punën më të mirë dhe më
të zgjuar.
Të mbështjellë në
valët e kësaj pune,kur të arrijmë në fund do të habitemi se sa më mirë puna apo
projekti që kemi nisur mbaron duke qenë të hapur ndaj ideve të reja, në vend që
t'i përmbahemi qëllimisht çdo plani.
Ndonjëherë ajo
që nuk dini nuk mund t'ju dëmtojë, por do ta bëjë më të lehtë përmirësimin e
vetes.
Jonathan Fields
shkroi një libër të tërë mbi faktin se pasiguria është pjesë përbërëse e
krijimtarisë, dhe nevoja për krijuesit që të tolerojnë dhe madje "të
lartësojnë" pasigurinë.
Injoranca nuk
është armiku.
"Injoranca
qëndron në fund të të gjitha njohurive njerëzore, dhe sa më thellë të depërtojmë,
aq më afër arrijmë në të."
( Charles Caleb Colton)
Nuk mund të
fillohet asnjë projekt pa njohuri në një fushë. Por mosnjohja e çdo përgjigjeje
për të gjitha pyetjet krijuese që dalin gjatë punës, mund të jenë gjithashtu
një burim frymëzimi, kurioziteti, nxitje për arritje personale. Mark Twain
thotë: "Gjithçka që ju nevojitet në këtë jetë është injoranca dhe besimi,
dhe suksesi është i sigurtë." Injoranca nuk është pengesë për veprim.
Kur fillojmë
ndonjë proces krijues me një paragjykim të rreptë në lidhje me atë se si presim
që t’i kthehemi punës,e tërë krijimtaria ndrydhet.Gjatë procesit krijues nuk mund të merren shumë njohuri.Nëse kjo iu ofrohet
në formë presioni, kjo mund të jetë një formë zbavitjeje, por kufizon risinë.
Mendja e hapur
dhe gatishmëria për të eksperimentuar mund t'ju habisin në mënyrën më të mirë
të mundshme.
Imagjinatën nuk duhet të ndrydhet dhe ta zërë
ngërçi.Ajo duhet të jetë e lirë dhe të fluturojë si një pëllumb me besim drejt
shpresës. I papritur është burimi i magjisë krijuese. Shumë gjëra të mahnitshme
janë bërë rastësisht dhe mjaft qartë, kur profesionet krijuese janë të hapura
për procesin e gjykimit dhe gabimit…
Nga fletorja e shënimeve
Nga fletorja e shënimeve
0 comments:
Post a Comment